Publicidá

Blog Archive

Contact Me

Nombre

Correo electrónico

Mensaje

Hover Setting

default

Vinoteo: Gochu Asturcelta y Cerveces Artesanes Asturianes

Señes: C/Campoamor, Nº 29 - Uviéu / Oviedo
Teléfonu: 984 081 696


Web: http://vinoteo.com/
Facebook: https://es-es.facebook.com/vinoteo
Twitter: [@vinoteo] https://twitter.com/vinoteo


GOCHU ASTURCELTA

Teléfonu: Veterinario Asociación - 670 366 966 (Juan).

Web: https://www.gochuasturcelta.org/
Facebook: https://www.facebook.com/gochuastur/
Twitter:  [@cofgochuastur]    https://twitter.com/cofgochuastur
Instagram: [@gochuasturcelta] https://www.instagram.com/gochuasturcelta


CERVEZA CALEYA 

Señes: C/ La Siderurgia, Parce 1-Nave 4 - La Felguera
Teléfonu: 984 199 814

Web: http://www.cervezacaleya.com/
Facebook: https://www.facebook.com/cervezascaleya/
Instagram: [@cerveza_caleya] https://www.instagram.com/cerveza_caleya/


CERVEZA COTOYA

Señes: Puente Nora - Llugones

Facebook: https://www.facebook.com/CervezaCotoya/
Instagram: [@diegocotoya] https://www.instagram.com/diegocotoya/


CERVEZA ORDUM

Señes: C / Martínez Vigil, 4 - Uviéu / Oviedo
Teléfonu: 985 229 534

Web: http://cervezasordum.weebly.com/
Facebook: http://facebook.com/BrewPubCaBeleno
Twitter: [@CaBelenoBrewpub] https://twitter.com/CaBelenoBrewpub
Instagram: [@CaBelenoBrewpub] https://www.instagram.com/CaBelenoBrewpub


Rematamos les cates del 2017 del Vinoteo a lo grande. Nun hai meyor broche pa cerrar un añu estupendu onde aprendimos y esfrutamos un montón gracies a Juanjo yá'l so equipu. Hebo de too: quesos, vinos ... ¡hasta Xuegu de Tronos y la Regenta!

Pero esta vegada, Juanjo superóse y xuntó a la cream de la cream cervecera asturiana con ún de los elementos con más potencial de la nuesa gastronomía, y que más ta dando que falar: El Gochu Asturcelta.


La nuesa cerveza artesano ye un casu d'ésitu a estudiar (y a semeyar). Alredor del 2012 esplotó n'Asturies la cerveza artesano. Xuntáronse dellos factores al empar, y toos positivos, pero'l principal, ye que la cerveza artesano asturiana que s'empezó a comerciar yera d'alta calidá. Y a partir d'ende, el restu vieno rodao.

Los principales productores de cerveza artesano asturiana son 3: Cerveza Caleya, Cerveza Cotoya y Cerveza Ordum. De los dos primeros falámosvos yá na web, d'Ordum tamién, pero en curtiu van dar muncho que falar porque tán montando una nueva fábrica en Piloña pa crear una cerveza rubio artesano asturiano pa tolos públicos y llegar a cualesquier establecimientu.


A la par d'ellos, Moisés Noval, presidente de l'Asociación de Gochu Asturcelta, Juán Menéndez, veterinariu de l'asociación y Javier Mendéndez d'Esclusives de Mendez. Juán falónos de la difícil recuperación del gochu asturcelta (inda sigue siendo una especie en peligru d'estinción), y de cómo pasaron de 6 gochos a los 9100 actuales. Ye una raza con más intensidá de sabor, con una color más marmorelu na carne y con mayor capacidá de retención d'agua, condición indispensable pa dar carne y embutíu de calidá. Amás, dase la casualidá qu'el bagazu d'Ordum úsenlo pa dar de comer a los gochos. Conexón Gochu-Cervecera total.


Una vegada feches les presentaciones, punximos en materia. Empezamos con Ordum Speltia. La so famosa cerveza de trigu con escanda asturiana. Una cerveza turbio, color rubiu pero más escura, con un pelín más de cuerpu, pero una graduación baxa (unos 5%). La malta da-y un toque llácteu, llixeramente a plátanu y a pan.



Diego presentónos el so Cotoya Orixinal. Única cerveza fixa que tien tol añu (el restu son estacionales). Una cerveza de tipu inglesa (strong bitter) de 5,6%. Tien bona espluma, color marrón. Arumes a malta con un toque de carambelu. Y sabor que convida siempres a otru tragu. Malta y un toque amargosu a la fin. Una cerveza qu'entra sola. Bien bona.


Con elles, un platu d'Embutíu de Gochu Asturcelta. Chorizu, Salchichón y Xamón. Ganó claramente'l chorizu, que taba espectacular.


Carlos y Silver presentáronnos el so Caleya Goma2. Una IPA al estilu americanu, con sabores y arumes pertropicales onde gana la presencia del lúpulu percima de la malta. Maravía cómo esplota na boca'l so primer tragu, y cómo l'amargu final dexa con ganes de bebela hasta escosar toles sos esistencies. Y nun solo soi yo'l fanáticu d'esta cerveza, lleva años considerada la meyor o ente los meyores IPAs de la península ibérica en tolos portales cerveceros especializaos. Pa mi, la meyor cerveza asturiano hasta l'actualidá.


Con ella, Cotoya Idaeus. Una propuesta distinta na cerveza, fecha con artimora asturiana, onde la segunda fermentadura faise cola mesma fruta, de forma natural, al estilu llámbicu belga. Lo que-y da a la cerveza un toque frescu y ácidu fascinante. Ye una cerveza qu'encantara a los sidreros. Color coloráu claru y acidez na boca que convida a nun parar de bebela enxamás. Nada que ver coles cerveces empalagoses de frutes a les que nos tienen acostumáivos otres marques de cerveza.


Con ella, un Pepito de Gochu Asturcelta. La creación conxunta de Juanjo (Vinoteo) Y Borja Alcázar (Abrelatas) que seguro que probastis esti branu por dalgún festival. Chucrut, Cebolla, Salchicha de Gochu Asturcelta, Pepinillo y quesu. Y ta perrica.


Acabamos con Ordum Stout, cerveza negro d'alta fermentadura. Espluma cremosa y burbuya fina. Sabor y golor a chocolate y café, pero muncho más llixera qu'una Guinness, en cuerpu y alcohol.


Como primicia, y asegúrovos que tol mundu peleábase per ello, la nueva cerveza de Caleya. Un honor que lo presentaren ellí con nós. Caleya Maria Luisa, la so nueva cerveza stout, y primera de la serie d'edición llindada Carbonera,  n'honor a la cuenca minera, onde van dexar aprucir tola so creatividá. Ye una stout con cuerpu, y onde destaca percima de too l'equilibriu. Nin demasiao chocolate, nin demasiao café, nin demasiao torrefactu. Xenial.


Y p'acabar, y tamién de forma estraordinaria, el Bombón de Carrillera de Gochu Asturcelta, creación de Borja Alcázar (Abrelatas). De dos bocaos. Fascinante amiestu, chocolate con amenorgamientu de carrillera con testura de praliné. Creatividá n'estáu puru.

Una cerveza de trigu, una bitter inglesa, una IPA, una afrutada y dos stouts. Inmeyorable seleición cervecera, demostrando la variedá que da la cerveza y que puede acompangar una comida de principiu a fin. Dende embutíos hasta bombones.

Mui arguyosu de los nuesos productos y de la nuesa xente, de lo que lluchen y de cómo se lo curran pa ufiertar productos distintos y de calidá. Tamién de Juanjo, qu'apostó dende'l primer momentu por faer una cata con cerveza asturiano cuando casi naide fora del gremiu especializáu apostó por ello. Y, una vegada más, demostróse que tenía razón.


No hay comentarios

Publicar un comentario