Publicidá

Blog Archive

Contact Me

Nombre

Correo electrónico

Mensaje

Hover Setting

default

Farturruta: Molinos de Xomezana - El Caleyón

Señes: Palacio - Ḷḷena
Teléfonu: 985 492 524



Calidá: 3/5
Preciu: 20€


Comentarios:  La ruta Los Molinos ye una ruta bien fácil pa tola familia. Un paseín metanes la naturaleza pa esfrutar de los saberes antiguos aprovechando la fuerza l'agua.


Sal de Xomexana Baxo, un pueblu onde paga la pena dar una vuelta. Bien guapu y perbién conserváu, llenu d'horros y cases antigües de piedra iguaes. Pues aparcar el coche na plaza circular del pueblu, con fonte incluyida pa enfrescase.


La ruta empieza saliendo del pueblu, en dirección a Xomezana Riba. A unos pocos metros atopes una esviación a la izquierda, que baxa en dirección al ríu. Ellí atopes dos cartelos, ún qu'indica La Ruta los Molinos, y otru la Ruta los Vaqueros (circular d'unos cuantos kilómetros y dificultá mayor que la vos proponemos, pero bien recomendable de faer, eso sí, con bocata).


Baxes pela pista en dirección al ríu, y al poco atopes, a mano derecha, el primer molín. El Rabil de Sabel. Tolos molinos de la ruta tán abiertos, y dafechu dalgún sigue n'usu, según cuntáronnos nel pueblu.


Una maravía poder ver anguaño inda construcciones asina. Tien un pisu cimeru que faía les funciones d'almacén. 

Siguimos pel camín pasando por un pequenu ponte de madera sobre'l ríu. Les nevaes dexaron dalgún argayu,  asina qu'hubo qu'arrodiar en delles ocasiones el camín, esperemos que de cara al branu déan un repasada al camín. Sía comoquier, nada difícil que nun se pueda iguar.


Al poco, encontramos una Corrá de Castañes. Seguimos subiendo (hay poco desnivel, no os preocupéis) y encontramos el segundo molino. Mulín de Riestra. Y un poco más arriba, el Mulín de Salomé. Mucho más accesible que el anterior. Pegado al río, más pequeño que el primero, pero también en perfecto estado de conservación. 


P'aportar al siguiente molín, El Mulín de la Corra, has d'esviate un pocu del camín. La puerta tamién ta abierta y podéis visitalo. Tien una fonte, amás.


Xubiendo un pocu, atopamos ún de los puntos más guapos de la ruta. Una cascada con una mesa para faer un altu, o comer. Un sitiu preciosu, onde pudimos faer unes semeyes, con botella de sidra incluyida.


Un pocu más p'arriba, l'últimu molín. Nun paisaxe maraviyoso siguiendo'l cursu del ríu y ensin atopanos con naide en tol camín. Naturaleza y tranquilidá. Ende acaba la ruta, y tienes dos opciones, o volver lo andáu y volver esfrutar de los molinos yá'l ríu, o siguir caminando un poco más hasta Xomezana Riba. La ruta los molinos ye poco más d'1Km, y hasta Xomezana van ser unos 300m más.



Nós siguimos xubiendo hasta Xomezana Riba y paga la pena. Otru pueblu preciosu. Dende ellí tienes unes vistes precioses sobre la Peña la Portieḷḷa, que paga una ruta per sí sola.


Otru pueblu preciosu, bien cuidao y llenu d'horros. Dende ellí tienes dos opciones pa volver a Xomezana Baxo. O baxes pela carretera, o, al poco d'empezar la carretera, méteste por un caminín pasando por una ermita preciosa. Dambos pueblos de Xomezana fueron pueblos exemplares en 1988. Merez la pena la so visita.



Apaeces xusto enriba de Xomezana Baxo. Total de la ruta, unos 3Kms. Como veis, facilina y preciosa.


Pa comer, tienes delles opciones mui cerca. Nos pueblos nun hai nengún restorán.El nuesu sitiu favoritu de la zona ye Casa Farpón, pero quixímos caltener l'espíritu de les farturrutes y traevos un sitiu del que nunca falamos. Asina que fuimos en coche hasta El Caleyón, mui cerca de Santa Cristina de Ḷḷena.


El Caleyón ye un chigre metanes Palaciu. Puedes dexar el coche nel aparcamientu de Santa Cristina y xubir caminando, o, como fai la mayoría, dexar el coche arrimao a cualesquier rincón de la carretera. El chigre ye pequenu, y tien una escelente cocina casera. Escelente.


Tienen 5 meses, asina que de fin de selmana, ye meyor acutar. Porque'l local enllánase en nada. Comimos el menú qu'había, con 4 primeros y 4 segundos a escoyer.


De primeru Pote. Maraviyosu. Faba pequeña, bona verdura, sabor picante de la morciella. Mención aparte, la morciella, espectacular. Esi toque picante de la zona, maravíame. Bona pota al centru, pa repitir les vegaes que faiga falta (nós, hasta 3 vegaes).


De segundu, probemos dos coses. Callos con pataques frites. Nidios. Nun piquen asgaya. Ricos.


Y Carrilleres. Bien bones. Desfáense soles, y con una mueyu buenísimo. Tamién vienen acompañaes de pataques frites.


Los postres baxaron el nivel. Arroz con Lleche. Ricu.


Y Tarta de Quesu. Rica tamién.


Pagamos 22€ pol menú. Como veis, tiráu de preciu. Ruta fácil, preciosa y con un sitiu mui cerca pa davos un homenaxe bien baratu. Farturruta perfecta.


No hay comentarios

Publicar un comentario