Publicidá

Blog Archive

Contact Me

Nombre

Correo electrónico

Mensaje

Hover Setting

default

Farturruta: De los Llagos de Saliencia a El Vaḷḷe - Casa Cobrana

Señes: El Vaḷḷe - Somiedu
Teléfonu: 985 763 748


Facebook: https://www.facebook.com/ApartamentosCobrana


Calidá: 3/5
Preciu: 17€


Comentarios:  Somiedu ye ún de los paraísos que tenemos dientro d'Asturies. Pueblos preciosos, montes, paisaxes espectaculares, llagos y tamién, bonos sitios onde comer. Reserva de la Biosfera dende l'añu 2000.


Güei vámos proponevos un paséu ente dos sitios abondo conocíos, pero que la so ruta ente los dos nun ye habitual. La ruta ye llineal, polo que vamos precisar dos coches, o podéis afaela pa faer una ruta circular. Yo como siempres doivos la idega, y acabáis decidiendo lo que vos pete. Eso sí, el sitiu onde acabar comiendo ye innegociable. Tenéis que conocelo.


La ruta ye algamadiza pa tol mundu, apenes hai desnivel, les vistes son increíbles y lleva unes 4h caminando tranquilamente. L'únicu cuidu qu'has de tener ye cola borrina, como siempres, precuru.


Empezamos nel Altu la Farrapona (1708m), al que s'apuerta per una carretera asfaltada por cuenta de la famosa etapa de la Vuelta Ciclista a España. Podéis faer una parada nel preciosu pueblu de Saliencia, paga la pena. Dende l'ampliu parking nel puertu, aportáis a una pista dende la que tenéis unes vistes pimpanes al Valle de Saliencia.


Tres una baxada y una mini xubida, el primer llagu. Ḷḷagu la Cueva. Precioses agües con un color verde turquesa pa un llagu enorme, al que paga la pena baxar a contemplar de cerca. Hasta ende tenéis 1,5km de percorríu, anque'l mio encamientu ye que sigáis xubiendo.


La pista sigue con un recuestu, onde a metá de camín (siempres volviéndo pa ver les impresionantes vistes sobro'l llagu), podéis faer un descansu contemplando les bocamines de la mina de fierro de Santa Rita, col so peculiar color acoloratáu. Podéis asomavos y esfrutar de la corriente d'aire.


Siguimos xubiendo hasta ver el Ḷḷagu la Mina o l'Almagrera, o lo que queda d'él pel branu. El más pequenu de toos.


Dende ende, un par de metros más allá, el Ḷḷagu Negru o de Calabazosa. El más espectacular de los de Saliencia. Suel llamase'l Ḷḷagu Negru por cuenta la fondura les sos agües, arrequexáu ente montes y de una guapura esceicional.


Merez la pena parase a contemplalo.


A la derecha, atópase'l tercer llagu, Ḷḷagu de Cerveriz. Espectacular tamién, y con una amplia pradería pa comer o sentase a esfrutar.


Equí podríais dar la vuelta, volver per onde xubistis al aparcamientu la Farrapona y dende'l coche dir al restorán de la Farturruta nel Vaḷḷe.


Nós decidimos siguir caminando. Travesando la Vega de Fresnéu, col llagu de Cerveriz a la izquierda, xubimos a la Vega de Camayor, dende la que se puede ún imaxinar l'impresionante glaciar que formó los llagos.


Una enllanada verde, ente montes, pa pasiar esfrutando. A la fin de la mesma, la Llomba de Camayor, dende la que puedes volver, esfrutar de la vega, de los picos albos y decidir el siguiente puntu de destín. Escontra la esquierda, Ḷḷagu de Vaḷḷe o El Vaḷḷe.


Si vais con tiempu, asomaos al Ḷḷagu. Pa mi, más guapu inda que los de Saliencia. El más estensu y fondu d'Asturies, y con una pequena isla preciosa y dellos teitos.


Dende ende, tou ye baxada, hasta'l Llagu, con dellos miradores con vistes espectaculares. Nós dende'l mirador, baxamos pela pista hasta El Vaḷḷe onde averamos a comer a Casa Cobrana.


El Vaḷḷe ye abondo conocíu, ún de los pueblos más guapos d'Asturies, llenu de cases iguáes y abellugáu ente montes. A pesar del turismu, aliéndase paz, y ye un preste perdese peles sos cais.


Casa Cobrana ye un edificiu enorme con apartamentos rurales na parte baxa del Vaḷḷe. Tien una preciosa terraza, que suel tar llena de xente tomando sidra. Dientro, zona de barra, con meses pa comer, y na parte posterior, un comedor d'unes 5 o 6 meses. Suel llenase de fin de selmana, asina que meyor acutái.


Nun hai menú, y l'especialidá de la casa ye'l Pote yá'l Cabritu. Dambos bien bonos, pero ainda hai más...


Comimos 4 persones y pidimos 4 platos pa comer toos un poco de too. Lo primero, una ración de daqué da pa comer 3 o 4 persones tranquilamente. Probemos el Pote, ensin faba, típicu de la zona, bien bonu y con un compangu esceicional. Y cuando digo esceicional, ye esceicional. Morciella picantina que da sabor a tol pote.


Pero lo que foi d'otru mundu, meyor inda que'l Pote, foi la Fabada. Impresionante. De los meyores que probemos. Caldu trupo, faba tienra que desfái na boca, grande, y col mesmu compangu. Indispensable.


El restu tuvo ricu, pero ensin dulda lo meyor, la fabada. Y yá veis el tamañu la ración pa 1 persona.


De segundos, pidimos media ración de Cabritu. Y yá veis el tamañu de la media ración, enorme. Cabritu bien ricu, nidiu, y con pataques frites y bon mueyu. Gustónos.


Y acabamos con un Cachopu de Cogordes al Cabrales. La carne rico, el rellenu ricu, anque esi mueyu al Cabrales fai que tou sepa a Cabrales y apenes aprecies el restu. Pa otra, meyor ensin mueyu, o otru cachopu normal o otros segundos tamién apetecedores.


Amorrentando, pidimos un postre. Crema de quesu casero con Oreos. La crema ye bien nidia, y entra sola.

Con cafés. Agua, y una jarra de cerveza con llimón, pagamos 67€. Y quedamos a españar. Perbaratu.


Dende ende, fuimos a pol otru coche al altu la Farrapona.


El percorríu son unos 14 kms, y tardamos unes 4h en faelo. Pasiando tranquilamente y parando a esfrutar de los llagos y faer semeyes. Malapenes hai unos 500m de desnivel.


Otra opción ye que salgáis dende'l Vaḷḷe, xubáis hasta'l Ḷḷagu de Vaḷḷe y a la vuelta paréis a comer en casa Cobrana. En total, son unes 3h de paséu, pero ye lo que fai tol mundu.


No hay comentarios

Publicar un comentario